Τρίτη, 20 Δεκεμβρίου 2016

ΑΦΗΓΗΣΗ ΙΣΤΟΡΙΩΝ (STORYTELLING)- ΤΟ ΜΥΣΤΙΚΟ ΣΥΣΤΑΤΙΚΟ ΠΟΥ ΛΕΙΠΕΙ ΑΠΟ ΤΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΣΑΣ

Μιχαήλ.Ι.Μαυροβουνιώτης
Business & Life Coach
Η αγορά, οι καταναλωτές, ο κόσμος που το επιχειρήν λαμβάνει χώρα, αλλάζουν συνεχώς. Δεν είναι εύκολο να προωθείς την επιχείρηση σου, τα προϊόντα σου ή τις υπηρεσίες σου με σκοπό να προσεγγίσεις ένα ευρύτερο ακροατήριο χωρίς να λειτουργείς ένα marketing plan. Αν κάνεις αναζήτηση στο Google τον όρο  marketing strategy, θα πάρεις περισσότερα από 41.400.000 εκατομμύρια αποτελέσματα(τώρα που γράφω αυτό το άρθρο) και η λίστα διαρκώς ανανεώνεται. Πολλές εταιρίες ισχυρίζονται ότι η δική τους στρατηγική μάρκετινγκ είναι η καλύτερη.
Είτε το πιστεύετε είτε όχι , είναι γεγονός πως το να έχεις ένα σπουδαίο προϊόν δεν είναι αυτό που θα κάνει επιτυχημένη την επιχείρηση σου. Θα πρέπει να δημιουργήσεις ένα περιεχόμενο για να συνδεθεί μαζί του το ακροατήριο σου. Και εδώ έρχεται η αφήγηση ιστοριών (storytelling). Θέλεις  οι άνθρωποι να αγοράζουν το προϊόν ή  υπηρεσία σου; Μην τους λες απευθείας , άμεσα δηλαδή, να το αγοράσουν. Αντί αυτού, λέγε τους μια καλή  ιστορία.
Η αφήγηση ιστοριών (Storytelling) έχει γίνει πρόσφατα μια πολυσυζητούμενη και διαρκώς στην επικαιρότητα έννοια. Πρόκειται για ένα δυναμικό εργαλείο του μάρκετινγκ που ενθαρρύνει τους αναγνώστες .Η αφήγηση ιστοριών είναι ένας από τους καλύτερους τρόπους να δείχνετε την προσωπικότητα του brand  και την φήμη του. Είναι  ιδανικό εργαλείο για να δημιουργήσει κάθε επιχείρηση μια ισχυρή πελατειακή βάση. Βλέπετε τα ονόματα είναι εύκολο να ξεχαστούν, όμως μια καλή ιστορία είναι αξέχαστη. Κατά συνέπεια, οι επιχειρήσεις αγκαλιάζουν το storytelling marketing (μάρκετινγκ με αφήγηση ιστοριών) για να έχουν επιτυχή ανάπτυξη. Σε όλους αρέσει να διαβάζουν ή να ακούν μια καλή ιστορία. Σήμερα είναι διαθέσιμες πολλές αποδεδειγμένες στρατηγικές για να σας βοηθήσουν να βελτιώσετε το μάρκετινγκ σας με αυτό το μυστικό συστατικό.
Το μάρκετινγκ είναι εξαιρετικά αποτελεσματικό επειδή βασίζεται στην εμπιστοσύνη. Οι άνθρωποι προτιμούν μια δημοφιλή μάρκα (brand), όμως είναι πιο πιθανό να ακούσουν ένα μέλος της οικογένειας τους ή ένα αγαπημένο τους πρόσωπο που συστήνει ένα συγκεκριμένο προϊόν ή υπηρεσία σε αυτούς. Μια πρόσφατη έρευνα δείχνει πως πάνω από το 80% των πελατών θεωρούν το από στόμα σε στόμα ,την πιο έμπιστη πηγή διαφήμισης. Ακόμη, η διαφήμιση στην τηλεόραση και οι μηχανές αναζήτησης (όπως η Google,Bing,κ.α) έχουν κάποιο επίπεδο αξιοπιστίας. Όταν έχεις δημιουργήσει την ιστοσελίδα σου (website) , τότε θα πρέπει να αναπτύξεις online το brand σου στην γωνία της αγοράς (niche) στην οποία απευθύνεσαι. Οι ιστορίες για το brand σου βοηθούν το κοινό σου να δει, να καταλάβει και να νιώσει το μήνυμα σου.
Το κτίσιμο αφοσίωσης μεταξύ του ακροατηρίου σας είναι σχετικά εύκολο με τη χρήση αποτελεσματικής και δυναμικής αφήγησης ιστοριών. Η αφήγηση ιστοριών όμως με λάθος τρόπο μπορεί να έχει ως αποτέλεσμα να χάσετε τους μισούς σας πελάτες, ενώ όταν την κάνετε με τον σωστό τρόπο είναι κάτι που μπορεί να αυξήσει την πελατειακή σας βάση. Κατά συνέπεια είναι σημαντικό να καταλαβαίνετε τα βασικά της αφήγησης ιστοριών για να την εντάξετε αποτελεσματικά στην στρατηγική  σας μάρκετινγκ. Βεβαιωθείτε ότι η   ιστορία του brand σας είναι εύκολα κατανοητή και δυναμική για να τραβήξει την προσοχή του ακροατηρίου σας.
Σημαντικά Χαρακτηριστικά Μιας Σπουδαίας Ιστορίας
Ένας Συσχετίσιμος Ήρωας : Οι πελάτες σας θα πρέπει να μπορούν εύκολα να φανταστούν τον εαυτό τους σαν τον ήρωα της ιστορίας τους. Το brand σας, η εταιρία σας, ή ακόμη και το προϊόν σας δεν είναι  στη συγκεκριμένη περίπτωση ο ήρωας σας. Οι πελάτες σας δεν θα μπορούν να συσχετισθούν με κάτι το οποίο δεν καταλαβαίνουν.
Ένας Σαφής Στόχος:Η ιστορία σας θα πρέπει να μεταφέρει με σαφήνεια το μήνυμα σας. Πως προσελκύει το προϊόν ή η υπηρεσία σου τους πελάτες σας; Πως αλλάζει τον τρόπο ζωής τους; Βεβαιωθείτε ότι έχετε προσδιορίσει αυτά τα πράγματα πριν αρχίσετε μια ιστορία. Είναι ύψιστης σημασίας να γνωρίζετε το σκοπό της ιστορίας σας πριν την ξεδιπλώσετε.
Αυθεντικότητα: Το Branding (η δημιουργία επωνυμίας δηλαδή) είναι η διαδικασία της δημιουργίας μια ταυτότητας στο μυαλό του πελάτη που να τους στρέφει προς το προϊόν ή την υπηρεσία σας. Η αφήγηση ιστοριών επιτρέπει στα brands να συνδέονται και να ελκύουν με ένα ευρύτερο κοινό. Η αυθεντικότητα του brand σας κινητοποιεί τους πελάτες σας σε ένα υψηλότερο επίπεδο  από αυτό που ονομάζουμε κάλεσμα σε δράση
Ενσυναίσθηση: Μια καλή ιστορία θα πρέπει να έχει καταπληκτική ενσυναίσθηση. Θα πρέπει να βάλεις τον εαυτό σου στη θέση των πελατών σου και να τους προσελκύσεις προς το brand σου.
Πρωτοτυπία: Κάνε μια ειλικρινή καταγραφή για να βρεις τι κάνει την επιχείρηση σου να ξεχωρίζει από τις άλλες. Η πρωτοτυπία είναι το κλειδί για την επιτυχία  σε μια σπουδαία αφήγηση ιστορίας.
Οπτικά Στοιχεία: Μην ξεχάσεις να προσθέσεις  ελκυστικές εικόνες του προϊόντος σου. Μπορείς επίσης να φτιάξεις ένα  video του brand σου ή της επιχείρησης. Μπορείς να κάνεις την αφήγηση ιστοριών αρκετά εύκολη και δυναμική με την χρήση οπτικού περιεχομένου.
Συνέπεια: Στην ιστορία σου, θα πρέπει να μεταφέρεις το μήνυμα σου με συνέπεια σε όλες τις πλατφόρμες.H Nike είναι ένα θαυμάσιο παράδειγμα συναισθηματικής και συνεπούς αφήγησης ιστοριών. Οι ιστορίες της δημιουργούνται για να προκαλούν τους ανθρώπους με το slogan (εμπορικό της σύνθημα) της που είναι το Just Do It (Απλά κάνε το). Η συνέπεια των ιστοριών της συνεπάγεται ότι συνεχίζει να δημιουργεί μια καλή εικόνα του brand της η οποία προσελκύει πελάτες σε όλο τον πλανήτη.
Μια Πρόκληση: Για να δημιουργήσεις μια σπουδαία ιστορία, θα πρέπει να λύνεις τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι χαρακτήρες της ιστορίας σου. Η ιστορία σου δείχνει πως το προϊόν σου ή η υπηρεσία σου είναι αποτελεσματική στο να ξεπεραστεί μια πρόκληση, μια δυσκολία.
Ένας Σοφός Μεγαλύτερης Ηλικίας: Κάθε ιστορία έχει ένα σοφό μεγαλύτερης ηλικίας που προσδίδει στον χαρακτήρα σου τη γνώση που αυτός/αυτή χρειάζεται για να ολοκληρώσει το έργο του/της. Στην ιστορία σου, πρέπει να δίνεις στους πελάτες σου τη σημαντική πληροφόρηση που ψάχνουν.
Ένα Σαφές Μήνυμα: Να είστε βέβαιοι πως μεταφέρετε το μήνυμα σας με σαφήνεια, Οι πελάτες θέλουν ένα συνοπτικό και σαφές μήνυμα το οποίο να μπορούν να μοιραστούν με τους φίλους και την οικογένεια τους.
Μια Εξέλιξη: Θα πρέπει να μπορείτε να εμπνεύσετε τους πελάτες σας μέσω της ιστορίας σας. Το μήνυμα σας θα πρέπει να ενθαρρύνει τους πελάτες σας και να τους αφήνει εμπνευσμένους και ενθουσιασμένους. Προσπαθήστε να  εντυπωσιάζετε τους πελάτες σας απλώνοντας ένα ισχυρό μήνυμα στην  ιστορία σας.
Επιβλητική Συγγραφή: Θα πρέπει να γράφεις το μήνυμα σου με έναν ελκυστικό τρόπο. Είναι πολύ σημαντικό να περιλαμβάνει  η  ιστορία σου βασικά συστατικά όπως είναι η αγωνία, οι παρομοιάσεις (μεταφορές), εικόνες και σκηνές για της προσδίδεις μια αδιάψευστη δομή. Αυτά τα συστατικά θα προσελκύσουν τους αναγνώστες σου.
Τώρα που καταλαβαίνεις τα στοιχεία μια καλής ιστορίας, είναι η ώρα να τα συμπεριλάβεις στην καμπάνια μάρκετινγκ σου.
Πολύ Εστιασμένη Στόχευση Κοινού: Αν και μπορεί να χρησιμοποιείς καμπάνιες μάρκετινγκ στα κοινωνικά μέσα για να προσελκύεις ένα ευρύτερο κοινό στόχο, το μάρκετινγκ σου επιτρέπει να χρησιμοποιήσεις την από στόμα σε στόμα επικοινωνία για να προσελκύεις  τα άτομα που στοχεύεις μέσα στο κοινό σου τα οποία θα διαδώσουν το μήνυμα σου σε άλλους. Λάβε υπόψη ότι το να λες απλά στους ανθρώπους να διαδώσουν το μήνυμα σου, δεν είναι κάτι που θα έχει αποτέλεσμα. Οι άνθρωποι χρειάζονται ένα ισχυρό λόγο για να δοκιμάσουν το προϊόν ή την υπηρεσία σου. Για αυτό είναι σημαντική η αφήγηση ιστοριών. Αν έχεις μια δυναμική και συναρπαστική ιστορία πίσω από το μήνυμα σου, τότε οι άνθρωποι θα μάθουν για την επιχείρηση σου και θα συστήσουν το προϊόν ή την υπηρεσία σου στην οικογένεια τους, στους φίλους και στους συναδέλφους τους.
Κτίσιμο Εμπιστοσύνης: Το κτίσιμο εμπιστοσύνης είναι σημαντικό για ένα αναπτυσσόμενο brand ή επιχείρηση πράγμα που δείχνει γιατί είναι τόσο σημαντικό το μάρκετινγκ. Η αφήγηση ιστοριών μπορεί να σε βοηθήσει να κτίσεις αυτή την εμπιστοσύνη με τους πελάτες σου μέσω ενός ισχυρού μηνύματος σχετικά με το brand σου ή την εταιρία σου. Η διαφάνεια και η ειλικρίνεια είναι τα κλειδιά για το κτίσιμο εμπιστοσύνης με τους πελάτες σου.
Ευρύτερη Κάλυψη: Τα συστήματα μάρκετινγκ σου επιτρέπουν να εμπνεύσεις τους ανθρώπους που έχουν μεγάλο αριθμό  ατόμων να τους ακολουθούν στα κοινωνικά μέσα. Οτιδήποτε αναρτούν αυτά τα άτομα στα κοινωνικά μέσα μεταδίδεται σαν ιός ανάμεσα σε αμέτρητο αριθμό ατόμων τα οποία με τη σειρά τους θα το μοιραστούν με τους δικούς τους ακόλουθους.
Να τώρα ορισμένες τεχνικές αφήγησης ιστοριών που θα σας βοηθήσουν να δημιουργήσετε μια καταπληκτική ιστορία του brand σας
1.Πάρε το χρόνο σου για προετοιμασία: Η ιστορία του brand σου θα προωθηθεί παντού-blogs,videos,δικτύωση, τηλεφωνήματα πωλήσεων  και στο business plan σου. Πριν λοιπόν προετοιμάσεις αυτό το υλικό, πάρε το χρόνο σου να σκεφθείς σχετικά με τον σκοπό της ιστορίας του brad σου. Μοιράσου με φροντίδα την ιστορία του brand σου.
2.Μάθε να λες μια σπουδαία ιστορία: Είναι υπέρτατης σημασίας το να καταλαβαίνεις την τέχνη και επιστήμη της μυθοπλασίας (της αφήγησης δηλαδή ιστοριών).Βεβαιώσου ότι προσθέτεις τα βασικά της δράσης, των χαρακτήρων και των συναισθημάτων στην ιστορία σου. Μια καλή ιστορία μπορεί να  βοηθήσει την επιχείρηση συ να ευημερήσει.
3.Ταίραξε την ιστορία του brand σου με την μορφή: Το να γράφουμε για το μάτι είναι πολύ διαφορετικό από το να γράφουμε για το αυτί. Όταν γράφεις την ιστορία του brand σου για ακουστική μορφή είναι σημαντικό να σκέφτεσαι την ένταση και τον τόνο της φωνής , την οπτική επαφή, τις εκφράσεις του προσώπου και τις χειρονομίες. Στην περίπτωση του γραψίματος μια ιστορίας που θα έχει την μορφή κειμένου, θα πρέπει να λάβεις υπόψη σου τη στίξη ,την φωνή, το στυλ, την αναγνωσιμότητα και το ρυθμό.
4.Κάνε την προσωπική: Βεβαιώσου ότι δίνεις έμφαση στις προκλήσεις (δυσκολίες) που αντιμετώπισες στο δρόμο της επιτυχίας του brand σου. Η ιστορία του brand σου θα πρέπει να είναι προσωπική και αυθεντική.
5.Σαφή διακυβεύματα:Σε κάθε ιστορία, θα πρέπει να υπάρχει κάποιο είδος σύγκρουσης ή έντασης. Οι αναγνώστες  επενδύουν στη δράση της ιστορίας. Εστιαστείτε στο διακύβευμα της ιστορίας του band σας για να σας βοηθήσει να αναπτύξετε το USP (Unique Selling Proposition=τη μοναδική πρόταση της πώλησης σας) και να καταλήξετε σε μια καλύτερη λύση.
6.Στέρεη ιστορία, στην αρχή, στη μέση και στο τέλος: Βεβαιωθείτε ότι διατηρείτε την δύναμη της ιστορίας σας από την αρχή μέχρι το τέλος. Το ξεκίνημα της ιστορίας πρέπει να τραβάει την προσοχή του ακροατηρίου. Το μέσο της ιστορίας θα πρέπει να διατηρεί το ενδιαφέρον του ακροατηρίου Το τέλος της ιστορίας θα πρέπει να καλεί το ακροατήριο σας σε μια συγκεκριμένη δράση.
7.Κάντε την ιστορία σας φυσική: Μην λέτε μια ιστορία που μοιάζει ψεύτικη επειδή αυτή θα χάσει το ενδιαφέρον και την προσοχή του κοινού σας. Είναι υπέρτατης σημασίας να κάνεις την ιστορία σου να είναι φυσική για να της δώσεις μια έντονη γοητεία. Η φυσική γλώσσα δεν επιτρέπει στον συντάκτη να χρησιμοποιήσει παρά μόνοι φράσεις που είναι φυσικές για το ακροατήριο σας. Η χρήση φυσικής γλώσσας σημαίνει να λες την ιστορία με τέτοιο τρόπο που να είσαι αληθινός για το brand  σου και για τους πελάτες σου. Σημαίνει να καταλαβαίνεις το ακροατήριο σου, να χρησιμοποιείς τη γλώσσα  που  ακούει  το κοινό  σου και σημαίνει κατανόηση του brand  σου για να μένετε πιστοί στο όραμα σας, στην αποστολή σας και στο brand.
8.Εξετάστε τον Δραστικό Αγώνα: Μια ιστορία που δίνει έμφαση στο τι συμβαίνει στον πρωταγωνιστή δεν είναι καθόλου ενδιαφέρουσα. Ιστορίες που δίνουν έμφαση-αποκορυφώνουν- την δραστική πάλη, τον αγώνα, κρατούν το κοινό σε ενδιαφέρον και ενθουσιασμό .
9.Έλεγχε τον βηματισμό σου:Αν λες την ιστορία του brand σου σε πάρα πολύ αργό ρυθμό, τότε το ακροατήριο σου θα χάσει το ενδιαφέρον του. Αν πάλι πας πολύ γρήγορα, δεν θα μπορούν να την καταλάβουν. Έλεγχε τον ρυθμό που λες την ιστορία σου ούτως ώστε το κοινό σου  να μπορεί να την καταλάβει και να λάβει πια  απόφαση έχοντας πληροφορίες σχετικά με το προϊόν σου ή την υπηρεσία σου. Το να ελέγχεις τον ρυθμό στην αφήγηση της ιστορίας είναι ζωτικό για να δίνεις ώθηση στη δυναμική της μέσα στην στρατηγική σου μάρκετινγκ.
10.Κλασσίκό Μοτίβο Ιστορίας: Αν αναρωτιέστε από που να ξεκινήσετε, ακολουθήστε ένα κλασσικό μοτίβο ιστορίας. Τα πιο συνηθισμένα μοτίβα ιστορίας είναι η διαδρομή του ήρωα,μια προσωπική νίκη, κάποιος που ανακαλύπτει τον εαυτό του και το ταξίδι.
11.Κάνε την Ιστορία σου Οπτική: Δεν είναι κάτι μυστικό ότι τα οπτικά στοιχεία κάνουν την ιστορία σας πιο ελκυστική και αξέχαστη. Ο τύπος των οπτικών στοιχείων που χρησιμοποιείς στην αφήγηση ιστοριών για το brand σου  εξαρτάται από τη μορφή, όμως θα πρέπει να ενσωματώνεις ορισμένα οπτικά στοιχεία στην ιστορία του brand σου. Φωνογραφίες, γραφικά, videos,infographics και χειρονομίες κάνουν την ιστορία σας πιο ενδιαφέρουσα και ελκυστική.
12.Αγνόησε το τέλος ως το ηθικό δίδαγμα της ιστορίας: Οι δυναμικές ιστορίες των brand μας ενθαρρύνουν να βγάλουμε τα συμπεράσματα μας. Όταν λες στο ακροατήριο σου το θα πρέπει να μάθει από την ιστορία του brand σου, θα αρπάξεις μακριά την ευκαιρία τους να βρουν πράγματα για τον εαυτό τους. Επιπρόσθετα. Όταν καταλήξεις σε ένα συγκεκριμένο ηθικό δίδαγμα, τότε η ιστορία του brand σου έχει λιγότερο συναρπαστική αίσθηση.

Όταν οι άνθρωποι βρίσκουν ένα λόγο για να δοκιμάσουν το προϊόν ή την υπηρεσία σου, τότε είναι πιο πιθανό να μοιραστούν το μήνυμα σου στα κοινωνικά μέσα. Μια σπουδαία ιστορία με ένα δυνατό μήνυμα τους ενθαρρύνει να μοιράζονται επειδή έχουν  έντονο ενδιαφέρον για την επιχείρηση σου ή για το brand σου.
Η ενσωμάτωση του ψηφιακού μάρκετινγκ (digital marketing) στο marketing plan σου μπορεί να κάνει θαύματα για εσένα και για την επιχείρηση σου. Προσφέρει έξυπνούς τρόπους για να αναλάβουν δράση οι πελάτες σου οποτεδήποτε και οπουδήποτε. Οι μέθοδοι του μοντέρνου marketing αντικαθιστούν με επιτυχία τους παραδοσιακούς τρόπους του marketing. Για να διαδώσεις το μήνυμα σου σε ένα ευρύτερο ακροατήριο, μπορείς να δημιουργήσεις αξιολογημένα αιτήματα πληροφοριών, να δημιουργείς «πρεσβευτές», να ξεκινάς συζητήσεις, να κτίζεις μια κοινότητα, να απλώνεις το μήνυμα σου και να δίνεις ώθηση στις εκστρατείες σου. Το χειρότερο με τις παραδοσιακές εκστρατείες είναι ότι ο πελάτης συμπληρώνει μια φόρμα και εκεί σταματά και η δράση του. Οι παραδοσιακές μέθοδοι δεν σου δίνουν μια ευκαιρία να οδηγείς με μεγαλύτερη επίγνωση. Χρησιμοποιώντας τα κοινωνικά μέσα, μπορείς να δημιουργήσεις πρεσβευτές για το brand σου. Αυτό το εργαλείο είναι ισχυρό για την επιχείρηση σου επειδή τα online μηνύματα επεκτείνονται σαν την φωτιά. Οι πελάτες διαδίδουν το μήνυμα σου στους 300 (πχ) φίλους τους. Κάποιοι από αυτούς το διαδίδουν σε 400 ή περισσότερους φίλους. Το μήνυμα σου θα μπορούσε να φτάσει σε λίγα εκατομμύρια υποψήφιων πελατών χωρίς να καταβάλλεις σκληρές προσπάθειες ή να υποστείς επιπρόσθετο[ΜM1]  κόστος. Το μήνυμα σου μπορεί με ευκολία να προσεγγίσεις ευρύτερες αγορές. Με το να μοιράζεσαι τα μηνύματα σου με τους φίλους σου, μπορείς να προσελκύσεις με έναν πιο αποτελεσματικό τρόπο ανθρώπους στην επιχείρηση σου. Επιλέγοντας μια στρατηγική ψηφιακού μάρκετινγκ μπορείς να φτάσεις σε μεγαλύτερο μάρκετινγκ και να δημιουργήσεις σπουδαία αποτελέσματα χωρίς να ξοδέψεις έξτρα χρήματα. Αυτή η μέθοδος είναι γνωστή ως διεύρυνση.
Οι ιστορίες λοιπόν δεν προορίζονται μόνο για παιχνίδια,βιβλία,ταινίες και μυθιστορήματα. Οι ιστορίες μεταφέρουν πολλά περισσότερα πράγματα από ότι οι λέξεις μόνες τους. Να βεβαιώνεστε ότι μοιράζεστε την ιστορία του brand σας επειδή αυτή είναι το μυστικό συστατικό για να βάλεις φωτιά στο μάρκετινγκ σου.


Σας άρεσε αυτό το άρθρο; Μοιραστείτε το . Ανεβάστε το στη σελίδα σας στο Facebook. Εφαρμόστε τις ιδέες αυτές και γράψτε  μου τα αποτελέσματα που βλέπετε. Και φυσικά,γραφτείτε συνδρομητής στο blog μου και θα ενημερώνεστε άμεσα στο mail σας για κάθε νέο άρθρο που δημοσιεύω εδώ
Μιχαήλ.Ι.Μαυροβουνιώτης

Spiritual Life Coach-Lifestyle Trainer 
Μέλος ΑΝΜΡ {(Network Marketing Professionals Association)
Forever Business Owner (FBO)- Manager  στη Forever Living Products
Skype: mickmav

http://www.michailmavrovouniotis.com/ Η ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΜΟΥ ΣΕΛΙΔΑ
http : // foreverhellas FLP com /    ΔΙΚΤΥΩΘΕΙΤΕ ΜΑΖΙ ΜΟΥ ΚΑΙ ΚΕΡΔΙΣΤΕ
https://www.facebook.com/michail.mavrovouniotis   ΣΥΝΔΕΘΕΙΤΕ ΜΑΖΙ ΜΟΥ ΣΤΟ FACEBOOK
https://secure.scheduleonce.com/MICHAILMAVROVOUNIOTIS  ΚΛΕΙΣΤΕ ONLINE ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ

Δεν υπάρχουν σχόλια: